Grafika i multimedia

Nastały czasy, w których coraz więcej ludzi inwestuje w swoje umiejętności i zakłada własne firmy. Ten, kto już posiada swój biznes, dobrze wie, jak ciężko jest wyróżnić się spośród ogromnej konkurencji. Jest jednak pewien element strategii marketingowej, który znacząco ułatwia nam sprawę. Co więc możemy zrobić, aby nasza firma uzyskała silną pozycję na rynku? Przede wszystkim musimy postawić na konsekwencję w tworzeniu naszego wizerunku  w powszechnym odbiorze. Mowa tu o identyfikacji wizualnej, dzięki której nasza firma może uzyskać znaczącą dominację nad konkurencją.

Całościowy wizerunek , czyli właśnie identyfikacja wizualna, to główne narzędzie, które służy tworzeniu wizerunku marki firmy na rynku. Jest to ogół symboliki wykorzystywany przez firmę, który ma na celu ułatwić rozpoznanie jej na zewnątrz. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji, a jego podstawę stanowi znak firmowy, czyli logo. Ale identyfikacja wizualna to nie tylko logo. W obszar kreowania tożsamości firmy wchodzą również takie komponenty marketingu internetowego jak: strona WWW, sklep internetowy, prezentacje multimedialne, banery, a także tradycyjne wizytówki, broszury czy ulotki reklamowe. Dodatkowo możemy wymienić tu  nawet sposób aranżacji przestrzeni w biurze czy wygląd samochodów służbowych. Niezwykle istotna jest również kolorystyka (ujednolicona dla logo, wzorów dokumentów, korespondencji).Właściwie każda firma przechodzi etap, w którym następuje moment wyboru logo i innych materiałów firmowych. Często jednak jest tak, że nie zdajemy sobie sprawy, jak istotne jest, aby wszystkie te materiały były spójne i powiązane ze sobą. Ekipa AwesomeIT zdaje sobie sprawę z konsekwencji tego typu błędów, dlatego też zapraszamy Państwa do współpracy.

Przy kreowaniu tego typu strategii marketingowej, bierzemy pod uwagę wiele czynników. Przede wszystkim musimy sprawić, aby całościowy wizerunek był zgodny ze stylem i specyfiką firmy. Aby zrozumieć istotę marki,  przeprowadzamy analizę, na którą składa się m.in. poznanie historii firmy, grupy docelowej czy też aktualną rozpoznawalność na rynku. Strategia musi być spójna, ale jednocześnie oryginalna i wyjątkowa. Dodatkowo musimy sprawić, aby Państwa firma była zauważalna, a wszystko co związane z marką powodowało tylko pozytywne skojarzenia. Wizerunek ma być zrozumiały dla potencjalnych klientów, dlatego też unikamy sprzecznych przekazów. Ważne jest również to, że koncepcja strategii przez nas przyjęta jest zawsze zgodna  z założeniami firmy.

Profesjonalna identyfikacja wizualna marki sprawi, że odniesienie przez Państwa sukcesu to tylko kwestia czasu. Dzięki niej wzrośnie rozpoznawalność firmy, co ułatwi komunikację nie tylko z potencjalnymi klientami, ale także partnerami biznesowymi.  Będziecie państwo postrzegani jako nowoczesna i rozwojowa firma, której można zaufać. Inwestując w fachowo stworzoną identyfikację, zaoszczędzimy też na innych sposobach reklamy. Co ważne, całościowy wizerunek, który jest dobrze zapamiętany w świadomości odbiorców, kreuje świadomość marki jeszcze bardziej niż same logo. Dlatego też projekt należy powierzyć fachowcom, dzięki którym Państwa firma stanie się znana i godna zaufania. Zapraszamy więc do współpracy, ponieważ ekipa AwesomeIT wie, jakie kroki poczynić, aby tak się właśnie stało.

Czy wiesz, że nazwa Google powstała w wyniku pomyłki?

Jeden z twórców google poprosił o pomoc w nadaniu jej nazwy  swojego współlokatora. Studenci codziennie wypisywali swoje propozycje na tablicy. Któregoś dnia pojawił się tam napis Googolplex- czyli jedynka i googol zer. Nazwa się spodobała i zdecydowano się zarejestrować skróconą formę domeny - Googol. Niestety, okazało się, że podczas rejestracji domeny zaszła pomyłka i zostana zarejestrowana domena google.com. Czym właściwie jest googol?  

Czy wiesz, że w Rosji chciano wprowadzić opłaty za emotikona ":-)"?
W 2008 roku szef rosyjskiej agencji reklamowej „Superfone” Oleg Teterin, próbował  opatentować puszczającego oko emotikona w Rosyjskim Urzędzie Patentowym, w celu pobierania opłat licencyjnych. Urząd Patentowy odrzucił jednak wniosek Teterina, uzasadniając swoją decyzję faktem, iż znak ten nie jest znakiem towarowym. Gdyby pobierać opłatę, nawet symboliczną za każdą buźkę w wiadomości sms, można by w bardzo krótkim czasie stać się milionerem. Olegowi Teterinowi zarabianie pieniędzy na emotikonach na szczęście się nie udało;)

Czy wiesz, że istnieje taka strona, która prezentuje zasoby cyfrowe z całej Europy?
Strona internetowa www.europeana.eu to źródło darmowych e-booków oraz innych zbiorów, pochodzących z europejskich bibliotek, muzeów, archiwów itp.  Jest to biblioteka cyfrowa, muzeum i archiwum Europy. Została udostępniona 20 listopada 2008 w ramach inicjatywy UE. Dzięki tej witrynie internetowej możemy znaleźć we własnym języku cyfrowe dzieła kultury udostępnione przez uznane organizacje kulturalne w całej Unii Europejskiej.